I fredags kom en leverans av vår leverantör, Matrix. Och i kartongerna var det bland annat Matrix Biolage ExquisiteOil- serien med schampo, inpackning och mirakeloljan till håret så nu säljer vi hela den serien på Salong Barock 🙂Tidigare har vi ju endast haft håroljan…
Är lite dålig på att uppdatera bildgalleriet på vår hemsida men nu har jag lagt in massa nya bilder där 🙂 Dock är en del bilder helt borta eftersom min mobil gick sönder och skickades in på lagning = rensning av mobilen.
Det är inte så ofta man förlänger med 60cm långt hår men på denna tjej gjorde vi det. Hon har haft 50cm tidigare men ville ha extra långt nu 🙂
Metoden är keratinvax och färgen är #4 om jag minns rätt… Hon beställde håret själv från Euro So Cap.
Före:Efter: Jämnade bara till topparna ytterst i längderna eftersom vi ville behålla det urtunnade i topparna, så klippte jag upp löshåret mot kundens egna hår.
Här kommer fler bilder från helgens mässa i Folkets Park. Helt underbara klänningar, både för bal och bröllop!
Dessa bilder är fotade av Jeanette Nilsson.En spetsdröm!Söta brudnäbbar!Alla samlade på scenen/podiet.Både kort och lång klänning. Smart med avtagbar långkjol tycker jag! Supersnygga balklänningar eller brudtärneklänningar. Hade en assistent som hjälpte till med sminket åt mig denna dag. Hon kom från Foto: nettefoto.se
Klänningar från Eleganten, smycken från Alti, GuldCarlsén och Miico.
Tog i princip bara bilder med flest av de modeller vi fixade med smink och hår 🙂 Resten stylade Maria Alm.
Idag har vi varit på Sundsvalls ”Fest & Bröllopsmässa” och sminkat/stylat håret på modeller till bröllopsvisningen, träffa blivande par för att ge tips och råd, och det har varit så kul!
Här kommer några bilder från visningen: (mest modeller vi gjort)Såhär såg montern ut, två bord, en roll-up, lite tyg och reklammaterial 🙂
Dessa är de bästa bilderna jag fick till (var svårt att fota), så när de andra företagen delar med sig av bilderna kommer jag lägga upp de här på bloggen också 🙂
I fredags jobbade jag med ett hemligt bröllop och det var så kul! Eftersom jag kände bruden så visste jag vilken stil hon ville ha och jag fick såklart fria händer… så jag hade planerat en frisyr jag velat testa ganska länge (rättare sagt en slags fläta).
Ja, såhär såg hon ut innan stylingen började:Slutresultatet: Gjorde en bohemisk bröllopsfrisyr med romantisk känsla. En ganska ”naturlig” bröllopsfrisyr som inte kändes stel och stram helt enkelt! Snedlugg, med allt hår draget åt ena sidan. Mycket volym och olika strukturer (fläta, lockar) och pricken över i:et, hårnålar med rosor av tyg! Blev väldigt nöjd själv 🙂
Har en brud i mars som inte kunde komma hit för en bröllopsprovning så snälla Janina fick ställa upp som modell så jag kunde skicka bilderna till den blivande bruden som förslag till frisyr.
Hon ville ha en söt/gullig uppsatt frisyr med lockar, snedlugg, pärlor… Har skickat bilderna till den blivande bruden så får vi se vad hon säger!