Lördagsjobb
Såhär såg det ut i lördags när det var företagsfotning på Pole Point Studio i Sundsvall.
Jag hjälpte till med lite smink på tjejerna som skulle vara med på foto.
Och Sandra är ju en poledance- tjej så jag tog en bild på henne också 🙂
Såhär såg det ut i lördags när det var företagsfotning på Pole Point Studio i Sundsvall.
Jag hjälpte till med lite smink på tjejerna som skulle vara med på foto.
Och Sandra är ju en poledance- tjej så jag tog en bild på henne också 🙂
Söker en kvinnlig modell som pluggar på MIUN för en makeover till nästa utgåva av Metro Studenttidning i Sundsvall.
Färg/klipp/smink/foto sker 22/1 så ni ska kunna då!
Intresserad?
Mejla dorion@salongbarock.se med info och bild.
Ps. Helst någon som inte är rädd för förändring 😉
Nu har vi öppet som vanligt igen 🙂
Tyvärr funkar inte vår telefonsvarare just nu (eller, vi kommer i alla fall inte åt den) så om ni lämnat meddelande och undrar varför vi inte ringer upp är det därför!
Vi har gjort felanmälan hos vår telefonoperatör och väntar på svar från dem. Så ni vet…
Hoppas alla haft en trevlig julafton med mycket kärlek i form av mat, familj och vänner, och kanske lite julklappar! 🙂Ville bara visa min sminkning som jag hade… med mina nyinköpta eyeliner klistermärken (såna hade jag senast i mellanstadiet)!
Kändes lite stelt i typ 30sekunder och sen var det som vanligt igen. Enkelt fuskknep när man har lite bråttom!
Slänger upp en video också:
Produkter i videon:
Bobbi Brown ”Metallic Long-Wear Cream Shadow” #Starry Purple no.7
So Susan ”Micronised 8-hour Eye Shadow Palette” (light shimmer)
Peggy Sage ”Jumbo Crayon” #Argent
Nyx ”Matte Smokey Look” palette #One Night in Marocco
Make Up Store ”Microshadow” #Cupcake
Illamasqua ”Precision Ink” #Abyss
Kanebo 38 degrees mascara¨
Peggy Sage ”Eye jewels” #Prettifying
PS.
GOTT NYTT ÅR!
Minns ni tjejen jag tog ut löshåret på för en vecka sedan?
Igår var det dags att sätta in nytt löshår och färga om, denna gång ville hon ha ombre/dip dye på löshåret!
Fick färga det i två omgångar, först den mörka färgen i ’botten’, sen sätta i keratinslingorna och efter det tona ’utväxten’ på löshåret och sist det röda på längderna.
Sen har vi E som inte ville vara blond längre, utan blivit inspirerad av bilder på Blake Lively, och ville bli kopprig.
Kul med färg idag!
Idag var sista jobbdagen för i år! Nu ska jag och Lina vara ledig en vecka så öppnar vi 7:e januari igen.
Boka din tid på nätet som vanligt. Svar på mejl kan ta lite längre tid än normalt pga. ledighet.
GOTT NYTT ÅR!
Ni glömmer väl inte bort att ta hand om huden såhär års? Tänk på att huden och håret behöver olika produkter efter olika säsonger beroende på sol, vatten, kyla osv.
Här är mina hudvårdsprodukter som jag använder på ansiktet denna vintersäsong! TanCan ”Bronze” self tanning spray + TanCan primer för att få färg på mina ljusa vinterhy. Bästa hemma-solduschen!
Elisabeth Arden ”Eight Hour Cream” för extra torra partier. Nagelband, läppar, armbågar mm.
Proclé ”Hydrating Toner”- återfuktande ansiktsvatten som är alkoholfri.
Dermalogica ”Daily Microfoliant” är den mildaste men effektivaste dagligrengörings- skrubben! Perfekt för de med fet eller problemhy.
Balance Me ”Pure Skin Face Wash”- skonsam rengöring för de dagar jag inte har så mycket att göra rent, när man inte har smink på sig t ex.Elisabeth Arden ”Visible Difference Cream” är min dagliga ansiktscremé. Massa fukt och skydd mot vind och kyla!
Lancôme ”Flash Bronzer” self-tanning gel använder jag mellan solduscharna för att behålla färgen. Fördelen med gelé är att den absorberas fortare, kladdar inte och är luktfri.
Boots no7 ”Night Cream”- min första nattcremé faktiskt. Återfuktar hyn extra mycket under natten.
Püreminerals ”Mineral Mudd Mask” är en intensiv lermask för att rengöra porerna. Denna är ganska stark så inget att rekommendera för den känslige! Används efter behov.
Dior ”Hydra Life Skin Tint”- färgad ansiktskräm som jag har då jag är solbränd. Bästa gyllene tonen som finns att få tag på enligt mig.
Karin Herzog ”Oxygen Face Mask” använder jag faktiskt ganska sällan men lite då och då när jag känner att jag behöver ett ’lyft’, typ en sån där söndag man bara känner sig gammal och grå… haha ^^
Nuxe ”Créme Fraîche Serum” är ett ultra-koncentrerat serum som är vinterns måste-ha-produkt!
Sammanfattningsvis så använder jag ’fetare’ skönhetsprodukter som ger en massa fukt och skydd. Vad gäller rengöring så ska det vara så skonsamt som möjligt så man undviker uttorkning.
Vilken/vilka är era bästa vinterprodukter som ni inte kan klara er utan?
Att sminka till sig större, fylligare läppar är faktiskt inte så svårt. (Försök att undvika läppglans eller andra medel som irriterar huden för att ge en ´svullen´ effekt.)Här kommer en enkel videotutorial på hur man gör:
Använda produkter i videon:
Pure Lip Liner Santas Little Helper
FACE ”Lip liner” #Roz
e.l.f. ”Eye Transformer” (pink hue)
Illamasqua ”Sheer Lipgloss” (pink)
Bobbi Brown Lip Gloss #Scarlet no.48Så, nu vet ni hur ni ska sminka läpparna på nyår! 🙂